ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФІВ НА ВАГОНИ УКРЗАЛІЗНИЦІ МАЙЖЕ НА 500% ЗА РІК – ЦЕ ВАЖКИЙ НОКДАУН ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ЕКСПОРТЕРІВ

Результат пошуку зображень за запитом "поезд вагоны грузовые"

Неадекватна і непередбачувана тарифна політика Укрзалізниці  – це важкий нокдаун для українських  експортерів харчової продукції, – так прокоментував президент Асоціації «Укркондпром» Олександр Балдинюк повідомлення про чергове підвищення тарифів на використання власних вагонів перевізника.

О.Балдинюк зазначив, що у листопаді відбудеться вже третє за рік підвищення, внаслідок чого вартість використання критого та ізотермічного вагону, що використовуються для експорту харчової продукції, зросте ще на 50,4%  – до 1228,8 грн за добу. Таким чином, лише за останні 9 місяців ціна зросте майже в 6 разів – з 213,6 грн. до 1228,8 грн.

За словами керівника «Укркондпрому», в умовах транзитної війни з РФ таке різке зростання тарифів матиме шоковий ефект для українського експорту кондитерської продукції до країн Центральної Азії, які є традиційним ринком збуту українських продовольчих товарів. Адже заборона транзиту територією РФ вже призвела до значного здорожчання логістики в цей регіон та, як наслідок, падіння експорту кондитерської продукції до країн ЦА на 43%.

О.Балдинюк зазначив, що збільшення ставок плати за використання вагонів Укрзалізниці лише в цьому році призвело до зростання логістичних витрат на доставку одного вагону до ринків збуту в країнах Центральної Азії приблизно на $2 тисячі та до подорожчання кондитерської продукції на 5%.

Внаслідок цього, асортимент продукції, що йде на експорт в країни ЦА, вже скоротився на 10%. Подальше зростання логістичних витрат змушує експортерів викреслювати й інші товарні позиції, експорт яких стає нерентабельним.

О. Балдинюк наголосив, що таке різке збільшення плати за користування вагонами УЗ стало можливим внаслідок дерегуляції вагонної складової тарифу на вантажні залізничні перевезення. Нинішня тарифна політика Укрзалізниці, з одного боку, призводить до тимчасового покращення фінансового стану перевізника (за даними УЗ, фінансовий результат компанії за 6 місяців 2018 року склав 468,3 млн. грн, що майже у 4 рази більше, ніж за весь 2017 рік). Але, з іншого боку, при підвищенні тарифів не бралися до уваги розрахунки щодо їх впливу на всі інші галузі економіки, динаміку українського експорту та інші макроекономічні показники.

Керівник Асоціації переконаний, що таке різке зростання тарифів може завдати потужного удару по всьому  українському експорту, адже розцінки зросли на всі типи вагонів, які використовуються при транспортування продукції різних галузей економіки. При цьому українські експортери, які на відміну від «Укрзалізниці», працюють на висококонкурентних зовнішніх ринках, не мають можливості піднімати ціни на свою продукцію такими ж темпами, як зростає вартість транспортних витрат.

О.Балдинюк також відзначив, що Укрзалізниці варто знаходити й інші можливості для покращення фінансового стану компанії, окрім підвищення тарифів. Зокрема, за рахунок оптимізації процесів та підвищення ефективності роботи перевізника, а не лише перекладати відповідальність за свою неефективну роботу на споживачів послуг.

О.Балдинюк вважає, що вирішення фінансових проблем перевізника за рахунок вилучення додаткових коштів з інших галузей економіки через підвищення тарифів ефективне для Укрзалізниці лише в короткостроковому періоді.

Адже розцінки на вагони Укрзалізниці вже досягли межі, коли їх використання при експорті багатьох видів продукції балансує на межі рентабельності, тому експортери змушені будуть поступово відмовлятися від використання залізничних перевезень. Наприклад, обсяг перевезень кондитерських виробів залізницею ще у 2017 році скоротився на 18% (на 13,3 тис тон).

Ця негативна динаміка буде зберігатися надалі, якщо тарифна політика УЗ не зміниться. Нинішній підхід до формування тарифів негативно позначиться не лише на діяльності Укрзалізниці, а й на економіці в цілому, оскільки призведе до зниження обсягів виробництва, зменшення податкових надходжень у бюджет, скорочення валютних надходжень в країну.

О.Балдинюк закликав Уряд повернутися до практики погодження всіх складових тарифу на залізничні перевезення, з урахуванням їх впливу на макроекономічні показники,  доки тарифна політика ПАТ«Укрзалізниця» не призвела до невиправних наслідків для експортного потенціалу країни.

 

Як відомо, з 13 листопада 2018 року вводяться нові ставки плати за використання власних вагонів перевізника ПАТ «Укрзалізниця» та плати за користування вагонами перевізника ПАТ «Укрзалізниця» за межами України. 

Раніше Укрзалізниця вже піднімала ставки плати за вагони з 28 липня  2018 року та з 19 лютого 2018 року. З 19 лютого 2018 року вартість використання критих та ізотермічних вагонів, які необхідні для експорту кондитерської продукції,  зросла відразу втричі –  з 213,6 грн до 684 грн за добу, а з 28 липня 2018 року ставки зросли ще на 19,5% – до 817,2 грн за добу.

До цього з 31 жовтня 2017 року тарифи “Укрзалізниці” на вантажоперевезення було підвищено на 15% відповідно до наказу Міністерства інфраструктури від 20 жовтня 2017 року №357 “Про внесення змін до коефіцієнтів, що застосовуються до збірника тарифів на перевезення вантажів у межах України та пов’язані з ним послуги”.

Нет ответов пока

Залишити відповідь