Підвищення тарифів “Укрзалізниці” на залізничні вантажоперевезення вбиває експорт харчової промисловості

Лют 12 2019 Опубликовал в Без рубрики, Надходження, Новини

112.ua

Регулярне підвищення тарифів “Укрзалізниця” на залізничні вантажоперевезення вбиває експорт харчової промисловості, вважає голова асоціації “Укркондпром” Олександр Балдинюк. Про це йдеться в статті “Укрзализниця” роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки112.ua.

За словами голови асоціації “Укркондпром”, тільки кондитерський експорт протягом 4 років вже втратив 60 тисяч тон у наслідок підвищення тарифів і протекціоністських дій Росії.

Коментуючи надання “Укрзалізниці” права автоматично індексувати тарифи на залізничні вантажоперевезення на індекс цін виробників промислової продукції, Балдинюк зазначив, що це негативно позначиться як на бізнесі, так і на економіці загалом. Як приклад він навів ситуацію з наданням УЗ права самостійно визначати ставку на використання вагонів. За даними АМКУ, частка держмонополіста тільки в критих вагонах (використовуються для перевезень харчової продукції) досягає 78%.

За словами Балдынюка, при тому що ставка визначається за формулою, щонайменше дві її складові (рентабельність та дисконт) УЗ визначає самостійно. Таким чином, лише за минулий рік ставка підвищувалася тричі й виросла від початкового розміру вшестеро, розповів голова асоціації “Укркондпром”. “Це фактично вбиває експорт харчової промисловості з урахуванням транзитної війни з Росією, яка незаконно блокує транзит по своїй території, закриваючи доступ українській продукції на ринки Центральної Азії”, – заявив він.

За словами Балдынюка, українські виробники змушені використовувати альтернативні маршрути через Чорноморську і Каспійську поромні переправи, що в 2,5 рази дорожче, ніж возити через територію Росії. “Все це негативно впливає на торгову присутність української продукції на ринках. Тільки кондитерський експорт протягом 4 років вже втратив 60 тис. т”, – сказав він.

Нагадаємо, Кабмін має намір схвалити ініціативу “Укразалізниці” про запровадження автоматичної індексації тарифів на вантажні перевезення на індекс промислових цін. Це означає, що державний монополіст “Укрзалізниця” зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення стверджував Кабмін

Нет ответов пока

Залишити відповідь