Асоціація “Укркондпром” категорично проти прийняття Закону України “Про внутрішню торгівлю” в його чинній редакції. Про це йдеться в листі Асоціації до Міністерства аграрної політики та продовольства України від 30 січня 2013 року.
Міністерством економічного розвитку та торгівлі України підготовлено та винесено на громадське обговорення останню редакцію проекту Закону «Про внутрішню торгівлю», який, нібито, має на меті розвиток внутрішньої торгівлі на засадах конкуренції та рівності фізичних і юридичних осіб перед законом.
Опрацювання зазначеного законопроекту здійснюється Мінагрополітики України згідно підпункту 10 пункту 9 протоколу №2 засідання КМУ від 09.01.2013 року.
Асоціація «Укркондпром» наголошує, що принципові зауваження товаровиробників, які висловлювались раніше, в цій редакції, як і в кожній попередній, не враховані.
Насамперед, всі розроблені Мінекономрозвитку варіанти статті, яка, нібито, врегульовує терміни взаєморозрахунків між виробниками і торговельними мережами, є лише підміною вирішення цієї найактуальнішої проблеми, від якої страждає український товаровиробник.
Статті, які надають Мінекономрозвитку необґрунтовані права відносно встановлення правил торгівлі, як і штрафні санкції за їх порушення, а також ті, що передбачають введення додаткової звітності для суб’єктів господарської діяльності та запроваджують велику кількість додаткових обмежень у сфері внутрішньої торгівлі, що створює нерівні умови для представників малого та середнього бізнесу, прямо суперечать задекларованому Президентом України курсу на дерегуляцію економіки і відкинуть нашу країну назад у рейтингу Світового банку щодо ведення бізнесу.
В законопроекті містяться відверто дискримінаційні норми по відношенню до фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. Наприклад, для провадження торговельної діяльності в магазинах площею понад 200 кв. метрів суб’єкти господарювання мають застосовувати виключно загальну систему оподаткування.
Проект Закону «Про внутрішню торгівлю» характеризується низькою якістю нормативного матеріалу, що не відповідає принципам нормотворчої діяльності. Так, міститься велика кількість відсилочних норм, окремі статті дублюють або вступають в протиріччя з нормами Цивільного Кодексу, законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про захист прав споживачів» та низки інших законодавчих актів.
Дія положень проекту Закону поширюється на відносини, які регулюються спеціальними законами. Для прикладу, виробництво та переробка продуктів харчування, що не є складовою торгівлі і регулюється Законом України «Про якість та безпечність харчових продуктів».
Виходячи із вищенаведеного, проект Закону України «Про внутрішню торгівлю» в зазначеній редакції становить значну загрозу для вітчизняних товаровиробників.
Асоціація відзначає, що Федерація роботодавців України та Рада підприємців при Кабінеті Міністрів України 25 липня 2012 р. проводили круглий стіл на тему «Визначення єдиної позиції бізнесу щодо законопроекту «Про внутрішню торгівлю». В рамках даного заходу, представники профільних галузевих об’єднань підприємств виступили проти прийняття зазначеного Закону та наголосили на неможливості його доопрацювання в запропонованій редакції.
Асоціація також звертає увагу на незрозумілий підхід Мінекономрозвитку України до формування робочих груп для обговорення зазначеного законопроекту, за яким до них від реального сектору включаються галузеві об’єднання, які представляють десятки підприємств галузі, проте мають один умовний голос, в той час, як торговельний сектор представляють окремі підприємства і тільки від великих торговельних мереж. Це створює ілюзію збалансованого обговорення на подібних «робочих групах».
У зв’язку з цим, від імені кондитерської, крохмалопатокової та харчоконцентратної галузей України просимо не погоджувати зазначену редакцію законопроекту «Про внутрішню торгівлю» та виступити з пропозицією щодо вивчення питання розробки принципово іншої редакції законопроекту або можливості вирішення нагальних проблем відносин між виробниками і торговельними мережами шляхом внесення змін у діюче законодавство.
З повагою
Президент (підпис) О.В. Балдинюк
Залишити відповідь