Укркондпром закликає Уряд скасувати рішення про використання орієнтовних показників митної вартості при оформленні імпортованих товарів

Жов 01 2015 Опубликовал в Надходження

Ukraine_road_sign_3.40Таку заяву зробив О.Балдинюк коментуючи Постанову КМУ № 724 від 16.09.2015 р.

Відповідна Постанова КМУ, що прямо суперечить Митному Кодексу України, лише ускладнила і так негативну ситуацію із проблемою визначення митної вартості, зазначив Глава Укркондпрому.

Переважна більшість митних декларацій, поданих вітчизняними кондитерськими підприємствами при розмитненні, підпала під критерій ризику по ціні контракту в зв’язку із тим, що ціна імпортованої продукції нижче, ніж середньозважена митна вартість аналогічних товарів за останні шість місяців. Незважаючи на наявність прямих договорів і всупереч Розділу 3 Митного Кодексу України, митні органи запросили в імпортерів додаткові документи, що підтверджують контрактну ціну продукції. Імпортери повинні або надати такі документи, причому невідомо чи задовольнять вони митницю, або погодитись на корегування митної вартості товару в сторону її завищення, пояснюють в Асоціації.

Корегування митної вартості в сторону завищення є хронічною хворобою вітчизняних митних органів, підкреслив О.Балдинюк. Він відзначив, що митниця систематично завищує контрактну ціну ввезеної українськими кондитерськими підприємствами сировини, а це призводить до додаткових витрат зі сплати імпортного збору, ПДВ та мит. Незважаючи на рішення судів щодо незаконності такого корегування, повернути вже сплачені до Держбюджету кошти є значною складністю.

Попри маніпуляцій навколо митної вартості, рішення КМУ невиправдано збільшило кількість людино-годин, які підприємства витрачають на роботу із митними органами, додав Балдинюк.

О.Балдинюк наголосив, що можливим дієвим варіантом розв’язання проблеми завищення митної вартості є законодавче закріплення принципу проведення процедур контролю та перевірки правильності заявленої декларантом митної вартості імпортованих товарів після митного оформлення, або так званий, пост-аудит та посилення індивідуальної відповідальності митних інспекторів за необґрунтований перехід до резервного методу визначення митної вартості замість основного – за ціною договору.

Як відомо, 16.09.2015 р. КМУ прийняв Постанову № 724 «Про використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів», якою запроваджено використання органами доходів і зборів у системі управління ризиками єдиних орієнтовних показників митної вартості товарів під час митного оформлення товарів, які ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту.

Зазначена Постанова суперечить нормам Митного Кодексу України. Зокрема, Розділом 3 Митного кодексу встановлено вичерпний перелік методів визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, з яких основний – за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються. Варіантів застосування орієнтовних показників митної вартості товарів Митним Кодексом України не передбачено. Крім того, директивне застосування таких орієнтовних показників митної вартості суперечить зобов’язаннями України в рамках угод СОТ та Угоди про Асоціацію із ЄС.

Нет ответов пока

Залишити відповідь