РЕКОМЕНДАЦІЇ круглого столу на тему: “Визначення єдиної позиції бізнесу щодо законопроекту “Про внутрішню торгівлю”

Сер 06 2012 Опубликовал в Надходження

РЕКОМЕНДАЦІЇ
круглого столу на тему:
“Визначення єдиної позиції бізнесу щодо законопроекту “Про внутрішню торгівлю”

м. Київ
25 липня 2012 р.

Учасники круглого столу на тему: “Визначення єдиної позиції бізнесу щодо законопроекту “Про внутрішню торгівлю”, які представляють :

Федерацію роботодавців України,
Раду підприємців при КМУ,
Спілку підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України,
Європейську Бізнес Асоціацію,
Американську торговельно-промислову палату,
Український Союз промисловців і підприємців,
Українську торговельну асоціацію,
Всеукраїнське об’єднання підприємців малого та середнього бізнесу «Фортеця»,
Лігу виробників харчових продуктів,
Українську асоціацію виробників тютюнових виробів “Укртютюн”,
Українську галузеву компанію по виробництву пива, безалкогольних напоїв та мінеральних вод „Укрпиво”,
Асоціацію “Укркондпром”,
Об’єднання підприємств хлібопекарної промисловості “Укрхлібпром”,
Спілку  молочних  підприємств України,
Національну асоціацію молочників України «Укрмолпром»,
Асоціацію українських виробників морозива (заморожених продуктів),

констатують:

Внесений Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект “Про внутрішню торгівлю” (реєстр.№ 9443 від 10.11.2011р.) не відповідає задекларованій меті проекту, містить системні недоліки, які створюють основу для додаткового надмірного втручання органів влади в діяльність суб’єктів господарювання, які ведуть цивілізовані форми торгівлі, виникнення додаткових корупційних чинників, подальшої «тінізації» внутрішньої торгівлі, трудових відносин та заробітних плат, зокрема:

  • законопроект містить неприйнятні для законодавчого акта терміни, які визначаються через терміни, що не мають конкретних визначень в законодавстві, що створюватиме проблеми з точки зору правового застосування цих норм;
  • замість норм прямої дії законопроект містить велику кількість відсилочних норм, які вступають у протиріччя з Цивільним Кодексом України, Господарським Кодексом України, законами України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про захист прав споживачів», низкою інших законодавчих актів, що створює конкуренцію норм;
  • вводяться нові додаткові вимоги щодо особливостей укладення договорів під час здійснення торгівлі продовольчими товарами, що не є предметом правового регулювання на рівні нормативно-правового акта, оскільки носить договірний характер;
  • не вирішується питання підвищення норми забезпеченості торговельними площами у розрахунку на 1000 осіб, при цьому забороняється існування малих архітектурних форм;
  • відсутнє правове регулювання діяльності на ринках;
  • до сфери дії законопроекту не включені непродовольчі товари;
  • не встановлюються чіткі вимоги щодо техніко-економічного обґрунтування розміщення торговельної мережі та відповідальності за його порушення, фактично законопроект містить дискримінаційну норму по відношенню до суб’єктів підприємницької діяльності, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. Так, для провадження торговельної діяльності у магазинах площею понад 200 кв.метрів суб’єкти господарювання мають застосовувати виключно загальну систему оподаткування;
  • органи місцевого самоврядування та спеціально уповноважені органи виконавчої влади набувають надто широких і нечітко визначених прав щодо втручання в господарську діяльність, що обмежує конституційне право на здійснення підприємницької діяльності, не забороненої законодавством;
  • вводиться додаткова звітність для суб’єктів господарської діяльності без визначення періодичності та обсягу її надання.

Про юридичну невизначеність положень проекту та неможливість доопрацювання його у Верховній Раді України зазначається у висновках Інституту законодавства Верховної Ради України та Головного науково-експертного управління Верховної Ради України.

Враховуючи вищевикладене, а також позицію більшості учасників круглого столу, вважаємо за необхідне рекомендувати Кабінету Міністрів України:

  • відкликати проект Закону України “Про внутрішню торгівлю” (реєстр. № 9443 від 10.11.2011р.) з Верховної Ради України;
  • доручити Міністерству економічного розвитку і торгівлі України провести за участю громадських організацій аналіз проблемних питань у сфері внутрішньої торгівлі, та, при необхідності, врегулювати їх шляхом внесення відповідних змін до законодавства.

Нет ответов пока

Залишити відповідь